Òrgans de participació
La Comissió Permanent de Participació Ciutadana
La participació ciutadana a Figaró és coordinada per la Comissió Permanent de Participació Ciutadana, que està formada per:
- L'Alcalde: Ramon Garcia González
- El Regidor de Participació: José Luís Hernández
- Un representant de cada Candidatura:
-
TxF: Carolina Marín
-
ERC-AM: Laura Casellas
-
CUP el Figueró - AMUNT: Idèlia Tello
-
- Tres representants de la ciutadania:
- Marta Armadà
- José Luis Trigo
- Montse Bon
- Tres representants de les Entitats:
- Josep Maria Espelta (Figaró Memorial)
- Pilar Busquets (Comissió de Festes)
- Joan Bonvehí (Club Esportiu Figaró)
Es tracta d'un òrgan de treball que no pren decisions sobre el contingut dels processos de participació sinó que únicament decideix els mecanismes per dur a terme la participació i coordina els processos. Les decisions es prenen per 2/3 dels vots favorables i la Comissió es renova a l'inici de cada mandat.
Si estàs interessat/da en què algun tema sigui sotmès a participació pots sol·licitar-ho a la Comissió Permanent a través d'una instància a l'Alcaldia. La teva proposta serà presa en consideració per la Comissió Permanent que decidirà si inicia o no un procés participatiu.
Les funcions de la Comissió reconegudes en el Reglament de Participació Ciutadana són:
- Coordinar els processos i mecanismes de participació ciutadana dels plans i programes transversals previstos en el Pla d'Acció Municipal.
- Coordinar els processos i mecanismes de participació ciutadana de les polítiques puntuals que es sotmetin a participació.
- Garantir la transparència i la neutralitat dels processos participatius.
- Preparar la documentació dels temes que es sotmetin a participació ciutadana
- Mobilitzar els participants dels diferents processos participatius
- Organitzar el procés d'informació i reflexió previ a la celebració d'un Consell de Poble, un NIP, una consulta ciutadana o altres mecanismes de participació ciutadana.
- Difondre els resultats dels processos participatius
Comissions sectorials de seguiment:
La Comissió Permanent de Participació Ciutadana pot crear Comissions sectorials de seguiment per a cadascun dels plans, programes o polítiques que es sotmetin a processos de participació ciutadana.
Les Comissions sectorials són comissions de treball i les seves funcions són totes aquelles que li siguin delegades per la Comissió Permanent de Participació Ciutadana a més de la supervisió tant del procés de participació com de la implementació dels resultats.
Actualment les Comissions Sectorial operatives al municipi són les següents:
- Comissió de Seguiment de l'Agenda 21 : creada l'any 2004, la Comissió de Seguiment de l'Agenda 21 ha coordinat i debatut la redacció del Pla d'Acció de l'Agenda 21. És un espai obert a tota la ciutadania que actualment treballa amb els següents objectius: vetllar per la implementació del Pla d'Acció, participar en la concreció de les 132 accions del Pla, responsabilitzar-se de l'execució d'algunes accions i incorporar, any rere any, algunes de les accions del Pla com a propostes dels Pressupostos Participatius.
- Grup Impulsor del Projecte Educatiu: està format per persones interessades en l'educació i la convivència al nostre municipi: pares i mares, directores i mestres dels centres educatius, AMPA, persones de les entitats, joves, etc. És un grup obert que es troba periòdicament per fer el seguiment del Pla d'acció del Projecte Educatiu i dinamitzar algunes de les seves actuacions.