L'audiència pública sobre “El Desdoblament de l'R3. Què implica a Figaró?” serveix per consensuar la necessitat de mantenir l'estació

Dimecres, 15 de març de 2023 a les 08:00

Els tècnics de l'Oficina Tècnica de l'R3 van oferir el 10 de març una audiència pública per presentar la seva "Proposta per al desenvolupament del corredor de l'R3". La sessió va aplegar un centenar de persones i el punt de consens més clar i unànime va ser la necessitat de treballar per mantenir l'estació una vegada es faci el desdoblament. 

En l'edició de dilluns el bisetmanari El 9 Nou del Vallès Oriental va fer pública una notícia explicant el transcurs de la reunió que permet conèixer els diversos punts que s'hi van tractar. Recomanem que es llegeixi l'article que signa Ferran Polo a través del portal web del 9 Nou o del PDF que hi ha adjunt. 

L'acte va comptar amb la presència dels autors de l'estudi: Jordi Julià Sort, Enginyer de Camins Canals i Ports; Arnau Comajoan Cara, Enginyer Tècnic d’Obres Públiques, i Jordi Tordera Vigas, Enginyer Industrial de l’Ajuntament de Vic. Recordem que a finals de 2022, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana es va comprometre a encarregar l'estudi informatiu per al desdoblament de la via de la línia R3 al tram del Congost, de Centelles a la Garriga, aquest any. Pel que fa al desdoblament des de Montcada fins a Vic, la projecció que fa la proposta de l’Oficina Tècnica de l’R3 és que pugui estar acabat el 2035.

L'Oficina Tècnica de l'R3 és un òrgan amb capacitat tècnica creat per la Comissió Tècnica per al desdoblament de la línia R3 Osona-Ripollès, liderada per l’Ajuntament de Vic i el Consell Comarcal d’Osona i dins de Creacció, que té la funció d'impulsar el desdoblament i la millora de la línia R3 des del territori a partir de propostes amb una visió integral del servei i la infraestructura.

Darrera actualització: 16.03.2023 | 10:20